Szkoła podstawowa nr 8

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

W dn. 18-20.05.br. klasy 7a, 7b i 7c uczestniczyły w wycieczce „Szlakiem Piastów”. Program wyjazdu był bardzo napięty. Wyruszyliśmy z Jaworzna już o 5.30. Najpierw zwiedziliśmy zamek w Kórniku, po którym, według legendy, nocą krąży Biała Dama. Następnie odwiedziliśmy miejsca związane z początkiem naszego państwa- Poznań i Gniezno. Na naszej trasie nie zabrakło również Muzeum Archeologicznego w Biskupinie, do którego dotarliśmy kolejką wąskotorową z Wenecji, oraz Kruszwicy, gdzie nad brzegiem Jeziora Gopło odczytaliśmy legendę o królu Popielu. Oczywiście weszliśmy na szczyt Mysiej Wieży, skąd podziwialiśmy panoramę miasta. To był niezwykle intensywny (trasa liczyła ponad 1000 km!) ale i niezapomniany czas, który na długo pozostanie w naszej pamięci…

23 maja 2022
Diana Nowak, Wioletta Mlostek, Irena Rusin, Anna Nędza

Wyłoniono laureatów V Miejskiego Konkursu Plastycznego „sTWÓRZ COŚ”, organizowanego w Klubie MCKiS Niko
Wykonanie prac konkursowych, obrady jury oraz ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbyło się w piątek, 13 maja. Uczniowie z Jaworznickich szkół rywalizowali ze sobą w zmaganiach plastycznych znając tylko technikę konkursu.
Element zaskoczenia pozwolił na wyrównanie szans i zagwarantował samodzielność tworzenia. Zadaniem młodzieży było wyrażenie w artystyczny sposób, co sprawia im radość. Młodzież posługiwała się techniką kolażu papierowego. Uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością. Miło nam, że wśród wyróżnionych w konkursie były dwie nasze uczennice: Wiktoria Domagała i Zofia Kondziołka, która zdobyła zaszczytne ll miejsce.
Gratulujemy!!!

23 maja 2022
Diana Nowak

Uczniowie klasy 2a i 3b mieli okazję przekonać się na czym polega prawdziwa praca górnika. Podczas warsztatów - Bajtel Szychta w Kopalni Guido dzieci ruszyły chodnikami na podziemną przygodę. Mogli przejechać się górniczą kolejką, poznać pracę różnych maszyn oraz wykopać trochę węgla. Przewodnicy zdradzili nam wiele ciekawostek na temat górnictwa.

Dorota Uznańska - Gaj
Justyna Starzyk

16 maja 2022

Zapraszamy do podziwiania  artystycznych umiejętności naszych uczniów. Poniższy link prowadzi do filmu ukazującego sznurkowe prace i ich twórców. Makramy powstają, pod kierunkiem pani Doroty Habowskiej, w czsie zajęć terapeutycznych, świetlicowych i koła makramowego.

13 maja 2022

W świetlicy szkolnej zawsze jest wesoło. Rano wykorzystujemy czas na taneczną rozgrzewkę przed wytężoną pracą na lekcjach. A popołudniu korzystamy z pięknej, słonecznej pogody.

11 maja 2022
Barbara Wojtyra

7 maja 2022 r. w sobotę uczniowie naszej szkoły wzięli udział w IV rajdzie górskim edycji 2021/2022 Szkolnej Ligi Turystyki Górskiej w Beskid Śląski.
Było ciężko, ale daliśmy radę. Jedni bardziej, inni mniej zasapani weszli na Klimczok 1117 m n.p.m. i Błatnię 917m n.p.m. Odwiedziliśmy trzy schroniska PTTK na trasie rajdu, złapaliśmy mnóstwo kropelek deszczu na pelerynki i wysmarowaliśmy buty błotem, taka trasa z atrakcjami. Humory wszystkim dopisywały na mecie rajdu w Brennej, skąd autokar bezpiecznie dowiózł nas do Jaworzna. Przejście trasy zaowocowało 22 punktami w naszych książeczkach GOT. Punkty zamieniamy na odznaki turystyki górskiej.
9 maja 2022
Marzena Kurek

W czwartek na świetlicy szkolnej obchodziliśmy Dzień Tańca. Tradycyjnie tanczylismy wspólnie przy Just dance. Później odwiedziliśmy naszych przyjaciół w "Betlejem".